Brandul Skoda – istoria producatorului ceh

moda New York
Toate detaliile despre saptamana modei de la New York
februarie 29, 2020
CarolinaDesign.ro
Cum sa alegi cele mai interesante modele de haine de blana pentru tine?
martie 10, 2020

Brandul Skoda – istoria producatorului ceh

mașini Skoda

Brandul Skoda a luat nastere in anul 1895 (Laurin & Klement), iar din 1991 face parte din grupul Volkswagen, tranzitia facandu-se la scurt timp dupa destramarea blocului sovietic. Producatorul ceh iese in evidenta prin raportul calitate sau pret incontestabil al modelelor sale, ceea ce ii permite sa se mentina la nivel inalt alaturi de alti jucatori de pe piata precum Ford si Nissan. Marca Skoda se prezinta mai ales ca o marca de familie, rationala, ale carei motoare beneficiaza de tot know-how-ul Volkswagen.

Cofondatorii Vaclav Laurin și Vaclav Klement, respectiv mecanic si distribuitor de carti pasionati de ciclism, au decis sa se implice in fabricarea de biciclete Slavia în 1895. In 1899, au trecut la vehicule putin mai mari producand motociclete Laurin & Klement, la care au renuntat si s-au reorientat in 1905 spre autovehicule. Prima masina Laurin & Klement a fost cunoscuta sub numele de „Voiturette A” si a beneficiat de aura mopedelor produse pana atunci. Acesta a devenit modelul de referinta pentru intreaga industrie automobilistica ceha.

La inceputul anilor 1920, brandul Laurin & Klement a fost in sfarsit cumparat de Skoda, o companie ceha fondata de un antreprenor pe nume Emil Skoda. In timpul razboiul, fabrica Skoda a produs echipamente pentru armata, masini-unelte, motoare de avioane si locomotive. Fabrica Laurin & Klement din Mlada Boleslav devine astfel sediul central al Skoda Auto, divizia auto a grupului Skoda. La sfarsitul anilor ’30, catalogul Skoda cuprindea patru modele principale: Rapid, Skoda Favorit, Popular si Skoda Superb, un model cu sase cilindri.

Brandul Skoda – date generale despre vanzarile ultimilor ani

Numai anul trecut, Skoda a reusit performanta de a vinde peste 1,25 milioane de masini in intreaga lume (+ 4,4% fata de 2017). Modelul Octavia, spre exemplu, a fost vandut in 388.200 de exemplare, acesta ramanand de fapt bestseller-ul sau. In 2019, filiala ceha a VW s-a aventurat, pentru prima data, intr-un hibrid 100% electric si plug-in. Cu 31.400 de inregistrari, Skoda progreseaza semnificativ mai mult in Franta decat in orice parte a ​​lumii: + 17,2% fata de 2017!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.